Podpora efektivní prezentace malých a středních podniků na zahraničních veletrzích a výstavách, kde mohou navazovat nová obchodní partnerství.
Dotace na: účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí
Velikost podniku: Malý, Střední
Výše dotace: 200 tis. - 2,45 mil. Kč
Stav výzvy: Program je otevřený
Termín podání předběžných žádostí: od 29. 07. 2024 do 28. 03. 2025
Termín podání plných žádostí: od 29. 07. 2024 do 28. 03. 2025
Procent podpory: 50 %
Základní informace
Dotační program Marketing přináší peníze na účast českých malých a středních podniků na mezinárodních veletrzích a výstavách.
Alokace dotační výzvy: 250 mil. Kč.
hodnocení žádostí: průběžné
Realizace max. 5 akcí v projektu, každý žadatel (IČ) může podat pouze 1 žádost o dotaci
Míra podpory
- 0,2– 2,45 milionů Kč na jeden projekt
- 50 % z vynaložených výdajů pro malý i střední podnik
Vysvětlivky:
- malý podnik= méně než 50 zaměstnanců
- střední podnik= 50-250 zaměstnanců
Podmínky pro zisk dotace na marketing
- vhodně popsat potenciál tržní expanze na mezinárodních trzích (proč je vaše přítomnost nutná zrovna na daném veletrhu)
- dopad projektu mimo území hl.m. Prahy
Na co lze dotaci na marketing použít
Dotaci na marketing lze využít na náklady spojené s účastí na zahraničním veletrhu či výstavě, zejména pak na:
- pronájem výstavní plochy a stánku (pronájem, zařízení, grafický návrh stánku, výkresová dokumentace stánku, připojení k inženýrským sítím (voda, odpad, plyn, elektroinstalace, osvětlení, vzduchotechnika, požární bezpečnost), připojení k internetu, zařízení stánku (nábytek, promítací plátno, počítač, kuchyňské vybavení), vč. grafického zařízení stánku, montáž, instalace vystavovaných exponátů, demontáž)
- dopravu vystavovaných exponátů
- tvorbu propagačních materiálů
- povinné poplatky spojené s účastí na příslušné výstavě nebo veletrhu stanovené jejich organizátorem a služby spojené s provozem stánku, parkovné, vstupenky (online vouchery), vystavovatelské průkazy, povinné pojištění
Všechny náklady se musejí týkat výstav či veletrhů realizovaných v rámci daného projektu.
Nelze dotovat obecně reklamu, PR či marketing na daném trhu. Dále nejsou hrazeny
mj. doprava osob (letenky apod.) a ubytování.
Jaké jsou šance na zisk dotace do marketingu
Naše projekty měly v poslední výzvě úspěšnost 100 % (na rozdíl od ostatních projektů v tomto programu, které mají průměrnou úspěšnost 78 %*).
* Zdroj: Agentura pro podnikání a inovace, sledování čerpání alokace OP PIK
Vzorový projekt
Malá společnost vyrábějící umělecké skleněné předměty potřebovala rozšířit odbyt svých produktů na zahraničních trzích.
Pravidelně vystavovala na trzích v Německu, ale vzhledem k vysokým nákladům nebyla schopna účasti jinde po Evropě či dokonce mimo ni. Díky úspěšnému projektu v programu Marketing získala podporu 50 % na návrh, dopravu a pronájem stánku v Rakousku, Itálii a Číně a na přípravu tištěných propagačních materiálů. Díky tomu se jí podařilo navázat řadu dlouhodobých kontraktů.